Administrere enheter


Når man logger på med Smartly App så lagres innloggingsinformasjonen for denne enheten helt til man logger ut igjen. Dette gjør at man slipper å logge inn hver gang.

Enkelte ganger kan det være nødvendig å ta bort denne tilgangen. Det kan være at mobil er mistet/stjålet, byttet ut, ødelagt eller lignende. Tale/video-tjenesten som benyttes for anrop fra SmartDøren kan kun benyttes på opp til 5 enheter. Av og til kan det derfor være nødvendig å fjerne enheter slik at nye enheter skal kunne motta tale/video.

På MinSide får man oversikt over enheter som er logget inn på den enkelte bruker, samt mulighet for å slette tilganger.

For å administrere enheter, trykker du «brukere» i øverste hovedmeny.


Brukere og enheter

Når du er kommet inn på Brukere blar du ned til du finner din bruker. Under brukeren er det en hake på feltet «Mobiler og enheter» som du kan utvide. Når dette er gjort kan du se de ulike enhetene du er logger på og som har fått tilgang.

 


Fjern tilganger

Du kan benytte «Fjern tilgang» for å fjerne en enhet fra listen. Hvis du er pålogget Smartly App på denne enheten vil du bli logget ut og må taste inn brukernavn og passord på nytt for å få tilgang.

NB! Tale/vide-tjenesten kan kun benyttes mot fem enheter. Dersom du er pålogget på over fem enheter, som vist på bildet til høyre, så vil ikke tale/video fungere på nye enheter. Det samme gjelder hvis de samme enhetene står oppført flere ganger.
Det du må gjøre da er:
1. Fjern tilgang på de enhetene som ikke skal benyttes lenger
2. Logg ut av Smartly appen (hvis innlogget)
3. Logg inn igjen. Tale/video vil nå være aktivert.