Hva gjør jeg med utstyret jeg har installert?
Utstyret er ditt, så det velger du selv om du vil beholde eller ta ned. Alle bryterne og temperaturstyrere vil fortsatt fungere, vi stopper kun abonnementstjenesten vi har levert for smartstyring.
Obs! Har du utstyr fra Eaton må du være oppmerksom på at varmestyringen din må føres tilbake til manuell styring, og dette må gjøres av elektriker før tjenesten avsluttes 1. november 2022.
Hva betyr det i praksis for meg når tjenesten skrus av?
Du kan trykke av og på lysbryteren din akkurat slik som før. For deg med varmestyring kan du også justere varmestyring opp og ned manuelt.
Obs! Har du utstyr fra Eaton må du være oppmerksom på at varmestyringen din må føres tilbake til manuell styring, og dette må gjøres av elektriker før tjenesten avsluttes 1. november 2022.
Vil appen slutte å fungere eller er det kun oppdateringer som vil slutte å komme?
Appen vil slutte å fungere.
Kan jeg fremdeles bruke skjermen på veggen?
Nei dessverre. Som følge av at vi skruer av tjenesten vil appen forsvinne fra skjermen din, og den vil ikke lenger ha noen funksjon. Dersom du ikke ønsker å ha skjermen på veggen lenger kan du for eksempel bytte det ut med en dekkplate.
Må jeg gjøre noe med gateway-en?
Det behøver du ikke. I tillegg til at den har blitt brukt til styring av smarthus tjenesten vår, er nettselskapet avhengig av gateway-en til å hente strømdata fra AMS måleren i boligen din.
Finnes det noen andre alternativer?
Vi har ikke alternativer for styringstjenester av lys og varme basert på det utstyret som kundene våre har i dag.
Betaler jeg noe for tjenesten?
Vi har stoppet fakturering på tjenesten som vi har levert for smartstyring. Det betyr at du beholder tjenesten kostnadsfritt fra og med juni og ut avtaleperioden.